Denne bedriftskontoen er låst og du kan ikke legge inn nye bestillinger hos oss. Har du spørsmål, ta kontakt på regnskap@benum.com.

Kjøpsvilkår

Vi gjør vårt beste for at du skal ha en god opplevelse når du handler hos Benum Norway AS. Disse vilkårene gjelder for kjøp på benum.no. Når du legger inn en bestilling på benum.no godkjenner du samtidig våre kjøpsvilkår og vår personvernerklæring. Kjøp på benum.no er regulert av kjøpsloven 

Benum Norway AS har organisasjonsnummer 928 556 492.  
AdresseØstre Aker vei 68, 0581 OSLO  

Benum Norway AS betjener næringsdrivende med bransjetilhørighet, og det kreves blant annet organisasjonsnummer for å handle hos oss. Dersom du ønsker å søke om kundeforhold hos Benum Norway AS ber vi deg om å fylle ut dette skjemaet. Alles søknader om kundeforhold behandles manuelt og det vil bli utført kredittsjekk av bedriften. Behandlingstiden er vanligvis 2-4 dager. 

Partene

Selger er Benum Norway AS 
Kjøper er den bedriften som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og vil videre bli omtalt som du i disse kjøpsvilkårene. 

Pris og betaling

Pris 
Dersom du ikke er logget inn vises kun veiledende priser inklusive MVA. Som innlogget kunde vil du få opp priser eksklusive MVA og eventuelle særavgifter, og med din rabatt innregnet. Fraktkostnader blir lagt til ved utsjekk. For enkelte varer oppgis kun pris på forespørsel, du kan i så fall trykke på knappen for å bestille et pristilbud. Dersom en vare eller varekategori ikke er tilgjengelig for din bedrift vil det ikke være mulig for deg å bestille denne selv om du er logget inn. Dersom du mener at vi har gjort en feil og du likevel skulle ha hatt tilgang til en vare eller varekategori kan du kontakte oss på norway@benum.com eller ta kontakt med din faste kontaktpersonBenum Norway AS.  

Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil på benum.no, og at kjøpsavtalen kan bli hevet dersom avviket er så stort at kunden burde ha skjønt at prisen ikke stemmer. Vi gjør oppmerksom på at priser kan endres som en følge av omstendigheter Benum Norway AS ikke råder over, for eksempel valutaendringer.  

Betaling  
Som kunde hos benum.no kan du velge om du vil betale med faktura eller kort. Vi godtar alle vanlige debet- og kredittkort. Dersom din bedrift har brukt opp bedriftskreditten vil det ikke være mulig å betale med faktura før denne er helt eller delvis nedbetalt 

Frakt og levering

Alle varer leveres normalt fra vårt lager på Vollebekk i OsloDu velger leveringsalternativ ved utsjekkog her vil du også kunne se forventet leveringstid. Hvilke leveringsalternativer som er tilgjengelig for deg kan variere basert på hvor i landet varene skal sendes. For kunder i Oslo-området vil det normalt også være mulig å velge å hente varene på vårt lager i Østre Aker vei 68 selv. Fraktkostnader varierer avhengig av hvilket leveringsalternativ du velger, og blir lagt til ordren når du velger leveringsalternativ.  

Vi leverer kun varer i Norge. Dersom du ønsker å bestille varer til Sverige kan du bruke benum.seFor å sjekke om vi eventuelt kan levere til Danmark, Finland eller Island, ta kontakt på telefon 22 13 99 00 eller e-post norway@benum.com 

Garanti, reklamasjon, avbestilling og retur

De fleste produkter på benum.no selges med 12 måneders garanti, dersom ikke annet er avtalt. Enkelte produsenter kan ha en lenger garantiperiode. Shure har to års garanti på alle sine produkter med unntak av batterier. Når du mottar en ordre fra Benum Norway AS er det viktig at du så snart som mulig undersøker at leveransen er i samsvar med din bestilling og ordrebekreftelse.  

Dersom du mot formodning har mottatt feil produkter eller oppdager at du har bestilt feil produkter, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burda ha oppdaget, feilen sende inn en søknad om retur ved få fylle ut og sende inn dette skjemaet. Dersom du ikke melder fra til oss om feilen innen rimelig tid vil du miste retten til å reklamere på feilsendte produkter.  

Dersom det skulle oppstå en feil på produktene du har bestilt fra benum.no innenfor garantiperioden må du fylle ut og sende inn dette skjemaet, så vil vi vurdere om feilen eventuelt helt eller delvis omfattes av garantien 

Dersom du ønsker å returnere eller avbestille et produkt eller en ordre må dette avtales med Benum Norway AS. Ved retur, avbestilling eller uavhentet ordre vil du bli belastet et avbestillingsgebyr tilsvarende 10% av fakturaverdi ekskludert MVA, minimum kroner 500,-. 

Ved reklamasjon eller retur er det kunden som dekker fraktkostnader dersom ikke annet er avtalt.  

Service

Vårt verksted i Oslo gjør reparasjoner og vedlikehold på alle produkter kjøpt du kjøper hos oss. Verkstedet er plassert i samme lokaler som vårt hovedlager på Vollebekk i Oslo. Via egne service-sider kan du følge med på status for dine aktuelle saker. For å bestille service fyller du ut dette skjemaetDu vil da motta et prisoverslag. Vi gjør oppmerksom på at eventuelle fraktkostnader dekkes av kunden dersom ikke annet er avtalt. 

Personvern

Retningslinjer for personvern og cookies for Benum Norway AS finner du i vår personvernerklæring.

Endring av vilkårene

Benum Norway AS forbeholder oss retten til å endre kjøpsvilkårene. Vi gjør oppmerksom på at kjøpsvilkårene også kan endres som en følge av lovendringer. 

Search engine powered by ElasticSuite